DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

10 Terkini

get this widget here

Sabtu, 30 Jun 2012

MENTERI WANITA DAN PEMBANGUNAN KELUARGA NI MACAM DATANG BULAN TAK BERHENTI AJE BEB... KAH KAH KAH !


Bila dikatakan bahawa Datuk Seri Haji Najib (DSHN) adalah Perdana Menteri yang paling kluk klik dalam sejarah Negara... maka ramai lah penchacai yang meroyan gila babi beb... kerana tak sanggup mendengar Pemimpin Wasstiyah kesayangan mereka diberi gelaran tersebut... kah kah kah... sama ada mereka sendiri pun sedar atau buat-buat tak sedar, itu gua tak tahu lah beb... yang pasti gelaran Perdana Menteri Wassatiyah Kluk Klik memang bersesuaian dan bertepatan dengan beliau... apabila cakap beliau tak pernah yang betul... mula dari KPI, ditengahnya NKRA dan dihujungnya Wassatiyah... yang betul hanya NKRA (najib kerja rosmah arah)... kah kah kah !.

Lagi satu gua nak cakap kat lu orang yang perangai beliau ni bersesuaian dengan Kementerian yang beliau pegang sekarang ni beb... iaitu Kementerian Wanita dan Pembangunan Keluarga... yang mana perangai sebegitu selalu terjadi apabila wanita-wanita menerima kedatangan tamu mereka iaitu Haid atau dalam bahasa simbolik nya Datang Bulan... dimasa itu dikatakan wanita-wanita akan berubah perwatakan mereka sehinggalah tempoh haidnya selesai... dan perwatakan mereka akan kembali kepada keadaan sediakala... tapi nampak nya DSHN ni seolah haidnya tak mahu habis-habis beb... kah kah kah !.

Semalam beliau kata kerajaan BN sekarang berhasrat untuk menggunakan sepenuhnya mandat lima tahun untuk berkhidmat kepada rakyat selepas memenangi pilihan raya tahun 2008... sebelum itu di masa Sambutan Hari Jadi Penipu Umno beliau berkata macam esok nak jumpa Agong... last-last beliau pergi jugak jumpa... tapi bukan Agong Malaysia tapi Agong Keturunan Umno Inggeris Penjajah di London... dan semasa heboh diperkatakan Pilihanan Raya Umum ke-13 (PRU13) kemungkinan diadakan pada Musim Haji... dengan macam bagus aje beliau kata Perlembagaan membenarkan Budi Bicara Perdana Menteri dan kalau nak ubah itu bermakna kena ubah Perlembagaan...


Dan bila disuruh pula pinda Perlembagaan... maka dijawap melalui Menteri Lawyer Buruknya Datuk Seri Nazri Aziz mengatakan "pindaan Perlembagaan memerlukan 2/3 sokongan anggota Dewan Rakyat... dan kalau Kerajaan mengusulkan di Parlimen tapi tak berjaya diluluskan kerana ditolak oleh Pembangkang... nanti orang kampong kata Kerajaan Kalah kerana orang Kampong kan tahu apa".... kah kah kah... jelas Perdana Menteri dan Jemaah Menteri sama Bodoh sama Bangang... lu orang ingat rakyat khas orang kampong sama bodoh dan sama bangang macam penyokong Umno/Bn lu orang ke... sebelum pinda lu orang pergi lah kepelusuk kampong... buat lah penerangan seperti mana lu orang buat semasa Pindaan Perlembagaan Imuniti Raja-Raja dahulu.... kah kah kah !.

Umno oh Umno... lagi hampir Umno nak mampos lagi banyak Buang Tebiat yang dibuat oleh pemimpin dan penyokong nya... konon kata DSHN "Bila kita dipilih rakyat, kita dipilih untuk tempoh lima tahun... jadi dalam masa lima tahun itu amat penting bagi kita untuk memperlihatkan kemampuan kita untuk mentadbir negara kita dan membawa kemajuan kepada negara kita dan membela untung nasib rakyat... kalau kita buat pilihan raya terlalu awal bererti kita memendekkan tempoh yang rakyat berikan kepada kita... oleh itu tidak timbul soal BN kurang yakin menghadapi pilihan raya umum akan datang berikutan dakwaan pembangkang yang beliau sengaja melambatkan tarikh pilihan raya itu" kenyataan dari Pemimpin Wassatiyah Kluk Klik... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... tapi pada gua cakap beliau ni langsung tak boleh dipercayai atau tak boleh pakai... dan tak boleh dijadikan panduan untuk menentukan bila PRU13 akan diadakan... sebab perangai datang bulan beliau ni semacam tak ada kesudahanya beb... tahu-tahu nanti dah monopose aje... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.



HIDUP LAGI MANUSIA NI RUPANYA... GUA INGAT DAH MAMPOS BEB... KAH KAH KAH !

Gua ingatkan pelopur kepada manusia Anti Hadis ni dah mampus beb... sebab lama cerita beliau tak keluar tapi bila timbul manusia ni balik terus aje kata nak gantung nak ludah nak tempeleng dan akhir sekali terus kata nak tembak Datuk seri Anwar Ibrahim (DSAI)... kah kah kah... ini satu lagi manusia yang sama dengan perangai Ahli Parlimen Sri Gading yang nak gantung Datuk S. Ambiga... lu cermin lah dula lu punya muka wahai Kassim Ahmad... lu jangan perasan lah yang lu bagus sangat...  kah kah kah !.

Kemudian ada hati suruh buku yang beliau tulis Hadis Satu Penilaian Semula ditarik balik dari Pengharaman nya... dan yang paling bangang pulak Kementerian Dalam Negeri yang Menteri nya sepupu Datuk Seri Hj Najib (DSHN) iaitu Datuk Seri Hisyammudin Tun Husein yang menyuruh pihak Jakim mengkaji semula buku tersebut... apa punya malang lah Kementerian Dalam Negeri punya Menteri macam beliau ni... dah lah jenayah bertambah-tambah kemudian ada hati nak buat kerja orang lain... sepatut nya jawatan Menteri Pembagunan Wanita dan Keluarga tu... DSHN bagi kat beliau... kah kah kah !.

Mungkin kerana Manusia yang Gua ingat dah mampos ni banyak memuji Umno serta pemimpin nya terutama Tun Mahathir Maha-Masalah Negara dan DSHN, ini membuatkan KDN mengarahkan Jakim mengkaji semula buka Manusia yang Gua ingat dah Mampus ni... sebab itu Gua kata antara Manusia ni, Tun Mahathir dan Umno tak banyak bezanya beb... ini kerana mereka-mereka ni semua menunjuk pandai dalam bidang Agama... kalau Manusia yang Gua ingat dah mampus ni suruh nilai semula hadis... apa kurang nya Tun Mahathir Maha-Masalah Negara yang menyuruh Al-Quran di tafsirkan semula... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... selagi umno yang menjadi kerajaan selagi itu lah masalah negara akan bertambah setiap detik dan saat... kerana pada gua kebanyakan yang ada didalam umno adalah jenis-jenis manusia yang sama dengan manusia yang gua anggap dah mampos ni... kah kah kah.... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.



Jumaat, 29 Jun 2012

BEKAS KETUA PENERANGAN UMNO PERLIS NI KATA MENTERI BESAR ADALAH PRODUK POLITIK HARAM, KAH KAH KAH !


Mengikut kata orang... Manusia yang hendak meninggal dunia atau nak mati selalunya dikatakan akan melakukan perkara-perkara ganjil yang dinamakan Buang Tebiat... rasanya begitu lah juga yang terjadi kepada kepada Umno di Negeri Perlis ni beb... di mana dalam keadaan Umno dijangka akan menemui ajalnya dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pun masih lagi nak bergaduh kerana berebut jawatan yang dah nak habis tempoh atau dah nak sampai tarikh luput nya... dengan mengatakan yang Menteri Besar Perlis Datuk Seri Md Isa Sabu adalah Produk haram Politik...  kah kah kah !.

Tetapi bagi spesis-spesis Umno mereka tak kira itu semua beb... yang penting dendam kesumat kepada musuh politik mereka dapat dibalas walaupun terpaksa mempercepatkan kematian Umno itu sendiri... kah kah kah... selalunya peribahasa "kalau dikatakan besar periuk besarlah keraknya" digunakan kepada tahap cara perbelanjaan seseorang... tapi kali ini Gua nak gunakan peribahasa tersebut kepada perangai pemimpin-pemimpin Umno yang memang terkenal dengan tak ada hati perut... dan kalau sesama ahli pun sanggup dilakukan sebegitu... apa lagi dengan yang bukan ahli... kah kah kah !.


Lu orang penchacai Umno kalau tak puas hati atau tak percaya dan buat-buat tak percaya lepas baca sumber yang akan Gua link kan... lebih baik lah lu orang makan aje lambang Umno keris telanjang tu puas-puas... kah kah kah... dari umur muda sampai lah umur tua dan ada yang dah nak mati pun... tapi masih lagi percaya dan boleh ditipu oleh pemimpin Umno... kah kah kah... nak kata bodoh tak boleh sebab masing-masing belajar sampai Universiti beb... dan ada pulak tu sampai dapat Phd... tapi masih tertipu dengan Perjuang Bangsat Umno... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... sebab itu sejarah umno diharamkan semuanya berpunca dari perangai pemimpin umno yang tak punya hati perut... dia orang akan buat apa saja asal tujuan dan cita-cita tercapai... sebiji perangai bapa umno inggeris penjajah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.


YB TUA KUTUK NI DAH MULA KENCING TAK LAWAS BEB, KAH KAH KAH !

Lu tarik balik ke... tak tarik ke... jawapan nya hanya satu aje Yb oiii... lu tu memang tua kutuk tak sedar diri... kah kah kah... keluar kenyataan berbau Perkauman lepas tu kata tarik balik... rakyat bukan tak tahu apa sebab lu tarik balik... dan sudah semesti nya tarik balik lu tu Yb bukan atas dasar kesedaran dan keinsafan bencikan Perkauman tapi kerana takut undi keatas Umno/Bn bertambah kurang... kah kah kah !. [catitan yang lepas]

Yang pasti lagi... penchacai lu yang pertahankan lu sudah tentu meroyan gila babi dengan penarikan balik kenyataan lu itu... kah kah kah... ialah sudahlah dia orang bagai nak pecah kepala otak mencari jawapan bagaimana nak cover lu... habis semua perkataan sula dan rejam keluar dari penchacai Umno/Bn... last last lu pergi tarik balik... kah kah kah... ini yang dikatakan orang Undi dah tentu bertambah kurang dan kebodohan makin bertambah... kah kah kah !.

Sepatutnya lu kena panggil Perkasam ke atau Waris Malaya ke untuk cover lu... baru lah ada glamor sikit dengan disokong oleh Pejuang-Pejuang Bangsat... kah kah kah... ini tidak lu ingat nak jadi jagoh seorang-seorang... mana boleh Yb... kerana lu kena ukur baju kat badan lu sendiri... lu bukan nya mencapai tahap seperti Pejuang-Pejuang Bangsat yang sealiran dengan Umporno tu... dan lagi satu Pemikiran lu tak berubah dan masih pemikiran dizaman pra-sejarah... yang mana Umno/Bn letak tunggul kayu pun boleh menang... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... kalau lu berharap dengan penarikan balik kenyataan lu itu mungkin untuk dicalonkan semula sebagai calon umno/bn... tak apa lu jangan risau gua do'akan lu dapat menjadi calon umno/bn lagi... kerana kalau lu yang bertanding mungkin lebih mudah kerusi sri gading dimenangi oleh pakatan rakyat (pr)... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.



Khamis, 28 Jun 2012

VIDEO RAFIZI, DATUK MURAD JUTAWAN BUDIMAN MEMANG CARI PENYAKIT... KAH KAH KAH !

Seperti yang gua tulis dulu lah bahawa Datuk Murad Khalid ni sekarang terkenal dengan jolokan Jutawan Budiman hasil dari penganjuran kuliah-kuliah Agama disalah sebuah rumah beliau di Pinggir Taman Tun Dr Ismail (TTDI) Kuala Lumpur... yang mana rumah tersebut juga berhadapan dengan rumah Datuk Hasan Ali Jati  Pejuang Akidah... dan difahamkan bahawa rumah tersebut bukan tempat beliau tinggal sekarang tapi hanya dijadikan tempat pengajuran kuliah Agama.

Memang beliau salah sesorang diantara ramai juga Jutawan di sekitar TTDI dan Kampong Sungai Penchala yang menganjurkan Kuliah Agama di kediaman masing-masing... namun Datuk Murad Khalid ini adalah antara yang terkenal dengan penganjuran Kuliah Agama kerana ianya turut disertai oleh Isteri-Isteri VIP termasuk Isteri Yb Datuk Hasan Ali Akidah... serta kekerapan kuliah dengan susunan jadual yang teratur.

Bukan setakat menganjurkan Kuliah Agama yang paling tidak seminggu dikatakan dua tiga kali... bahkan  peserta akan turut dijamukan dengan Jamuan selepas selesai kuliah bergantung bila waktu kuliah diadakan... kalau kuliah bermula waktu pagi maka makan tengahari lah akan dijamukan kepada peserta kuliah yang boleh dikatakan Mewah... dimana paling tidak nasi putih dengan beranika jenis lauk... dan nasi beriani adalah kebiasan di dalam jamuan tersebut.

Begitu lah serba sedikit kisah Datuk Murad Jutawan Budiman dengan penganjuran kuliah Agama nya yang Gua rasa cukup bagus dari seorang Jutawan... dan rasanya kisah beliau ini akan menyerlahkan diri beliau sekarang serta menghilangkan kisah dan sejarah beliau dahulu kalau tidak dek kerana kenyataan beliau berkenaaan Akuan Bersumpah yang dilakukan beliau 13 tahun dahulu tentang pemilikan harta RM3 bilion oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim tanpa  memberi bukti dimana harta tersebut berada. [catitan yang lepas]

Gua malas lagi nak tulis dan gambarkan kekayaan Datuk Murad ni disekitar TTDI walaupun dahulu beliau hanya Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia... mungkin itu rezeki beliau... tapi dengan cuba mengungkit kembali Akuan Bersumpah beliau yang dah 13 tahun berlalu serta kes tersebut telah pun di tutup oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada masa itu... ianya akan membuat orang lain pun boleh mempertikaikan siapa beliau... dan itulah yang dilakukan oleh Pengarah Strategi PKR Saudara Rafizi Ramli melalui video di bawah.



hemmmmm..... kalau lah pemilikan harta rm3 bilion itu betul... lu orang ingat tun madey maha-masalah negara tu nak lepaskan peluang keemasan tersebut begitu saja ke... sedangkan yang tiada pun diadakan ini kan pulak yang ketahui keujudan nya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

INI YANG DIKATAKAN AHLI PARLIMEN TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI BEB... KAH KAH KAH !



Apa lu ingat ini Negara Malaysia Harta Pusaka Bapak Inggeris Penjajah Umno lu yang punya ke... senang-senang aje lu nak gantung orang lain sebab tak sebulu dengan lu... sedangkan perompak penyamun dan perkauman dari spesis Umporno pun tak pernah digantung walaupun telah membuat Negara kerugian serta punca perselisihan kaum ... ini lu nak suruh gantung Pengerusi Bersama Bersih Datuk S. Ambiga... habis yang lain lu tak suruh gantung ke... kah kah kah !.

Kenapa yang lain lu tak suruh gantung sampai mati sekali... kan ke Pengerusi Bersama Bersih termasuk sekali Datuk A. Samad Said dan Timbalan Bersih adalah Saudara Mat Sabu... bukan ke lebih afdal kalau mereka-mereka ni pun sekali digantung sampai mati... atau pun kerana lu takut sokongan orang Melayu kepada Umporno akan bertambah sikit kerana menyarankan Datuk A.Samad Said dan Mat Sabu digantung sama... apa barang lah lu ni Ahli Parlimen Sri Gading Tua Kutuk tak sedar diri... kah kah kah !.


Malang sungguh pengundi-pengundi Parlimen Sri Gading yang pilih lu ni Yb oiii... Gua rasa elok lah lu jangan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti... sebab standard lu punya pemikiran tak mengambarkan langsung yang lu tu dah lama menjadi Ahli Parlimen... kalau lu bertanding lagi dan pengundi-pengundi Sri Ganding ramai yang bangang dan pilih lu... bermakna betul lah apa kata Tun Madey Maha-Masalah Negara "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki umporno... kah kah kah ! [sumber baca sini]


hemmmmm..... gua bukan saja-saja nak kutuk ahli parlimen ni... tapi lu orang tengok lah perangai beliau yang tak mengambarkan beliau adalah ahli parlimen  di tahun 2012... bahkan pemikiran beliau seolah-olah lebih teruk dari perangai bapa umno inggeris penjajah yang akan menuduh orang yang dijajah pengkhianat apabila ada rakyat menentang penjajahan mereka... kah kah kah... umporno perkasam jati... betuul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Rabu, 27 Jun 2012

RANCANGAN GILA DARI ORANG YANG PERNAH BAKAR JAMBATAN... KAH KAH KAH !



Selepas gagal mendapat Manafaat di Perhimpunan Sejuta Belia yang mana ianya lebih kepada menampakan wajah sebenar Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Hj Najib bersama juak-juak beliau... kini satu rancangan untuk mendapatkan sokongan pada Pilihan Raya Umum ke-13 dikemukan pula oleh Menteri Gila yang pernah bakar Jambatan... kah kah kah... dengan mengadakan pula Perhimpunan NGO seluruh Negara melalui Pesta NGO... kah kah kah !.

Kalau dikatakan buat kerja gila nanti dia merajuk beb... konon nya tiada budi bahasa jiwa bangsa lah... tak hormat pemimpin lah... dan macam-macam lagi lah istilah yang akan digunakan... kah kah kah... sampai satu masa beliau ni akan membaca ayat Al-Quran besama terjemahan dan kemudian suruh TG Nik Aziz buat pengisian tentang ayat tersebut, pergghhh...!!! hebat bebat... tapi kalau dia yang buat kerja gila tak apa biar pun menipu dengan membakar Jambatan... kah kah kah !.

Menutut Menteri tersebut "Program berkenaan bagi membolehkan kerajaan dan NGO duduk bersama serta berkongsi idea... Kementeriannya akan mengemaskini terlebih dahulu NGO yang aktif untuk menyertai pesta yang akan diadakan pada 31 Ogos itu sempena Hari Kemerdekaan Negara... banyak NGO yang tidak aktif dan kementerian perlu mengenal pasti badan ini mengikut profesion, budaya dan politik"... Kita tidak boleh gabungkan semua NGO sekali kerana Umno, MCA dan MIC juga merupakan NGO".

Tambah nya lagi "Oleh itu kita akan sesuaikan badan ini mengikut segmen contohnya badan sukarela dan amal... Kementerian sudah mengutus surat kepada semua NGO di seluruh negara terutama di Kuala Lumpur, Selangor, Negeri Sembilan dan Melaka supaya dapat sama-sama menyertai pestaini yang akan diadakan di Stadium Bukit Jalil... pesta NGO itu akan diadakan secara harmoni seperti suasana Hari Raya dan kesemua NGO dijemput hadir bersama keluarga".

Beliau ni antara menteri yang sama spesis dengan menteri dijabatan perdana menteri datuk seri nazri aziz... yang boleh bertahan di dalam kabinet dibawah banyak perdana menteri... bukan kerana kepandaian beliau bekerja atau menang didalam perebutan jawatan dalam parti umporno... tetapi kerana kepandaian membodek setiap presiden umno bagai nak gila dan menghentam presiden selepas presiden tak jadi presiden pun bagai nak gila... kah kah kah !. [sumber klik sini] 


hemmmmm... tak tahu lah macam mana pengundi boleh memilih beliau sebagai wakil mereka... cakap tak pernah betul... semangat setia kawan taka ada... kalau lu orang tak percaya pergi lah tanya bekas presiden semangat 46 (ku li).. kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

BETUL KE LU TAK KENAL ATAU LU MAHU LARI DARI VETERAN PERANG PUNGKOK NI, KAH KAH KAH !


Lu orang percaya ke yang Datuk Seri Zahid Hamidi tak kenal dengan Presiden Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) Prebet Bersara Mohd Ali Tinju Panglima Perang Pungkok ni... kah kah kah... atau pun beliau sudah terasa yang Panglima Perang Pungkuk ni dah menjadi beban kepada beliau dan keseluruhan Umno... dan cara untuk lari dari masalah yang ditimbulkan oleh PVTM ialah dengan mengatakan tak kenal beliau dan PVTM... adakah ini salah satu jalan Umno untuk lari dari bayangan masalah yang ditimbulkan oleh PVTM supaya biar rakyat menyangka Umno tidak terlibat dalam setiap aktiviti yang dilakukan oleh PVTM... kah kah kah !.

Kalau itu yang beliau dan Umno cuba lakukan jawapan nya sudah terlambat lah beb... kah kah kah... kerana rakyat tahu apa juga perbuatan yang cuba menyokong Kerajaan hari ini adalah restu dari Umno... untuk itu Menteri Pertahanan yang takut untuk menghadirkan diri dalam Perbicaraan Kapal Selam di Negara Perancis ini jangan lah cuba-cuba nak berlakon tak tahu dan tak kenal dengan PVTM dan Presiden PVTM... kah kah kah... kalau zaman pra-sejarah dulu-dulu dimasa Umno letak calon katak atau tunggul kayu sebagai calon pilihanraya pun Umno/Bn boleh menang... mungkin kalau beliau kata tak kenal rakyat akan percaya... tapi sekarang zaman maklumat dihujung jari lah Menteri oiiii... kaj kah kah !.

Dan lagi satu wahai Menteri Pertahanan Datuk seri Ahmad Zahid Hamidi... kenal tak kenal itu bukan nya masalah... yang penting beliau juga adalah Rakyat Malaysia dan Bekas Angkatan Tentera... apakah apabila lu kenal saja akan lu layan permintaan dia orang... sebab lu tak kenal jadi lu tak nak layan lah... kah kah kah... apa punya punya standard lah otak lu wahai Menteri oiiii... sedangkan PVTM yang menyokong lu pun lu tak boleh nak layan apa lagi lagi kalau rakyat yang tak sokong lu... dan paling Haramjadah lagi apabila lu kata tak kenal beliau... apakah ini yang lu punya Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Hj Najib ajar dengan lu... kah kah kah !.

Oleh kerana mungkin lu tak pernah dengar bagaimana Presiden PVTM ni puji lu dan Kerajaan bagai nak rakkkk.... Gua sertakan sekali lagi video dimana Lu boleh tengok dan mungkin akan membuat Lu kenal beliau semula... kah kah kah... apa apa pun Gua memang tak pelik kalau lu kata lu tak kenal... sebab memang perangai pemimpin Umno akan boleh berubah macam sesumpah mengikut keadaan... tengok keadaan mana yang boleh bawa untung... kah kah kah !. [sumber baca sini]



hemmmmm..... kalau nak menipu tak kenal pun agak-agak lah... patut lah pun beliau takut nak pergi ke perbicaraan kapal selam di negara perancis habiskan nak berhadapan dengan veteran perang pungkok pun beliau takut... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan... A B U.

Selasa, 26 Jun 2012

KALAU MULUT DAH GATAL INI LAH JADI NYA... SEKARANG SEBOK PULAK NAK SAMAN... BETUL-BETUL BANGANG MP PAS NI, KAH KAH KAH !



Inilah contoh kalau mulut tu gatal nak bercakap dan tak mahu mengikut arahan dari pucuk pimpinan... kemudian sekarang sebok nak saman lah nak itu lah nak ini lah... beliau ni ialah Ahli Parlimen Hulu Langat dari parti Pas iaitu  Yb Che Rosli Che Mat yang konon nya beliau bosan dengan tindakan penyokong operasi loji nadir bumi Lynas yang menggunakan imejnya untuk kempen berkenaan termasuk dalam kartun, lencana dan kemeja-T...  kah kah kah !.

Bosan apa nya Yb oiii... sendiri dah mengeluarkan kenyataan... apa pulak nak bosan... terima aje lah... sebab itu lain kali buat kerja kena gunakan kepala otak bukan nya kepala lutut... dan belajar dengar arahan dari pucuk pimpinan... kalau rasa ada yang tak kena pergi jumpa pucuk pimpinan dan cakap apa yang tak kena dengan sesuatu isu... bukan pergi berjumpa dengan TV3/4 untuk buat kenyataan... cara ini sebiji cara Yb Hasan Ali Jati... yang tak mahu dengar arahan... kenapa Yb tak ikut aje Yb Hasan Ali Jati.. kah kah kah !


Konon nya kata Yb kenyataan Yb berhubung operasi Lynas itu telah disalah tafsir... salah tafsir apa nya... dah terang dan jelas Yb menyokong operasi Lynas daripada temu bual yang dibuat oleh TV3/4... dan temu bual tersebut pun bukan dibuat tepi jalan... ia nya di buat di studio TV3/4 dan ditermuramah oleh Datuk Karam... dan untuk ke studio TV3/4... Yb terpaksa menggunakan kenderaan untuk kesitu... jadi jangan gunakan berbagai alasan untuk menidak kenyataan Yb... kalau perlu mohon maaf dengan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat (PR)... mohon aje maaf... kan senang !.

Kata Yb "Saya cuma kata bahawa, sebagai seorang saintis nuklear Saya mendapati kadar radiasinya rendah... dan tidak pernah mengatakan bahawa loji tersebut selamat kerana terdapat perkara lain yang perlu diambil kira, termasuk proses kimia... golongan yang menggunakan imej Saya dalam bahan kempen pro-Lynas dan tidak mendapat kebenaran Saya untuk berbuat demikian... jika mereka teruskan Saya mungkin saman".

Ok lah Yb kat sini Gua sertakan sekali video dari youtube yang di uploaded oleh AmenoWorld pada 24 Augus 2011... Yb tengok video ni elok-elok ok... kemudian buat keputusan sama ada boleh menang ke tidak kalau Yb saman... kah kah kah !... [sumber baca sini]



hemmmmm..... yb pas ni kalau adik gua lah atau anak gua dah lama gua ikat dia beb... belajar tinggi tapi masih bangang... orang nak berpolitik dia nak berpolitik... tapi asek nak bagi bola tanggung... apa hal lu yb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Isnin, 25 Jun 2012

PANAS BEB PANAS... DENGAR BERITA UMNO PERLIS DAH BOLEH SIAPKAN LUBANG KUBUR, KAH KAH KAH !


APA BARANG  PHD LU PAKAI MB PERLIS !

Ini berita Gua rasa bukan setakat gua saja yang suka... tapi banyak lagi yang nak kan Umno/Bn mampos turut sama bersuka dan yang lebih menyukakan gua lagi ialah apabila ada juga ahli Umno yang tumpang sekaki turut sama gembira dengan apa yang terjadi kepada Umno Negeri Perlis ni... kah kah kah... sungguh menyenangkan dan menggembirakan hati Gua beb... walaupun Kerusi Parlimen didalam Negeri Perlis Indera Kayangan ni tak lah banyak tapi didalam sistem demokrasi kelebihan satu kerusi pun sudah memadai untuk mendirikan dan menumbangkan sesebuah... ini apabila selesai sahaja sesuatu Pilihan Raya Umum (PRU) dikira undinya dan diumumkan jumlah kerusi yang dimenangi sesebuah Parti Politik.

Dengan tak payah bersusah payah dan bekerja keras oleh Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) Negeri Perlis... ini kerana satu lagi sebab musabab Umno terkubur telah dihasilkan oleh ahli Umno di Negeri Perlis itu sendiri... apabila seorang ahli Pemuda Umno Arau telah membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Perlis Datuk Seri Mohd Isa Sabu... ia mengenai status Ijazah Doktor Falsafah (Phd) yang beliau miliki... ianya menurut ahli Pemuda Umno Arau adalah daripada Universiti yang tak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh Kerajaan Malaysia mahupun Kerajaan Amerika Syarikat... apa barang lah Menteri Besar Perlis... lu kalau nak pakai Phd... ikut lah cara Datin Rosmah Mansor... belajar tidak tahu-tahu dah ada dua tiga Phd... kah kah kah !.

SIDANG AKHBAR OLEH PEMUDA UMNO ARAU

Menurut Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau... yang telah membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar tengah hari tadi berkata "Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat".

"Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara... rakyat Perlis bercakap mengenai status Phd milik Menteri Besar itu... sebelum ini kami mengadakan peraduan menawarkan hadiah RM10,000 dalam Facebook untuk membolehkan orang ramai mengesahkan status Phd tersebut... bagaimanapun selepas peraduan itu dibuat lawan web rasmi kerajaan negeri telah mengeluarkan gelaran Phd tersebut".

SURAT LAPORAN POLIS

Gua tak hairan beb dengan berita ini walapun gua tetap gembira... kah kah kah... kerana perangai sebegini memang amalan Umno sejak azali... kah kah kah... suka kepada Phd (Perangai Hasad Dengki) dan menjadikan Phd amalan hidud... kah kah kah... kalau Umno itu sendiri pernah diharamkan pada tahun 1987 akibat Phd... apa lah sangat nak mengorbankan Umno Negeri Perlis serta Menteri Besar nya sekali... kah kah kah.... kalau lu orang tak percaya pergi lah tanya dua watak utama yang mengakibatkan Umno mampos iaitu Tun Mahathir Maha-masalah Negara serta lawan nya Tengku Razaliegh Hamzah... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... cuma di ingatkan kepada kepimpinan pakatan rakyat negeri perlis harus berusha dan berdoa semoga kebencian ahli umno kepada menteri besar perlis akan membuat mereka benci sekali kepada umno yang gilakan perangai phd (perangai hasad dengki)... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-beytul meloyakan heeeee... A B U.

PERGGHHH... BARUA UMNO NI SIAP MERAYU BEB...KAH KAH KAH !


Siap merayu lagi beb supaya menerima pakai dan memberi kerjasama serta tidak mempertikaikan mekanisme yang hendak digunakan untuk menyiarkan manifesto menerusi RTM semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)... badan pengendali pilihan raya itu mahu Pakatan Rakyat (PR) mencuba terlebih dahulu kaedah rakaman dan memberi peluang untuk melaksanakannya sebelum sangsi dan menolak bulat-bulat... kah kah kah... apa lu orang ingat PR bodoh macam lu orang... terima semua tanpa mengenal pasti risiko yang akan di tanggung atas penipuan lu orang ke beb... kah kah kah !.

Pandai betul Barua Umno ni berlakon beb... konon-konon nya atas usha beliau dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) lah semua perkara ini dibuat... kalau ya pun atas usha beliau sepatutnya ianya diushakan sehingga disiarkan secara langsung... dan bukan nya menjadi jurucakap RTM sehingga mencakupi kerja-kerja penyiaran... ini seolah-olah beliau pula yang jadi jurucakap kepada RTM untuk tidak menyiarkan manifesto Parti Politik secara langsung... sedangkan tugas beliau hanya memastikan manifesto disiarkan oleh RTM... secara langsung atau tidak itu akan diumumkan oleh RTM... kah kah kah !.

Itu pasal lah gua cakap beliau ni barua Umno yang berselindung disebalik SPR untuk memudahkan kerja-kerja sebagai barua... sedang pengumuman menyiarkan manifesto diumumkan oleh Menteri Yang Pernah Bakar Jambatan, tiba-tiba barua Umno ni pulak yang umumkan syarat-syarat penyiaran kah kah kah... nampak sangat semua telah dirancang terlebih dahulu tetapi tidak dibuat dengan teliti atas sebab kebodohan kah kah kah... sebab itu banyak benda yang dah diluluskan ditarik balik sekalipun diluluskan di Parlimen yang berbahas sehingga jam 3.30 pagi... kah kah kah!.

Menurut kata barua Umno ni "Saya dah berusaha dapatkan ruang itu, baik kita gunakan peluang ini terlebih dahulu sebelum mengeluarkan komen-komen yang negatif... kita cuba dahulu kalau betul seperti yang dikatakan oleh pihak tersebut bolehlah buat komen... sekiranya menifesto yang disiarkan oleh mereka diputarbelitkan oleh pihak penyiar parti tersebut boleh membuat atau mengeluarkan kenyataan negatif... Saya melihat perkembangan ini adalah baik jika kesemua parti politik diberi peluang menyiarkan manifesto mereka untuk tatapan rakyat".

Tambah nya lagi "Rakaman yang dibuat sebelum disiarkan adalah peraturan yang biasa dilakukan oleh semua orang sebelum disiarkan dan bukan disebabkan faktor politik... ucapan Saya sendiri dirakam dan disunting terlebih dahulu sebelum disiarkan terus melalui televisyen... ini adalah peraturan biasa yang dilakukan oleh pihak penerbitan dan bukan disebabkan faktor politik... pihak SPR sendiri tidak setuju sekiranya manifesto yang disiarkan diputarbelitkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab seperti yang didakwa Mustafa dan SPR juga akan mengambil tindakan untuk masalah itu" kenyataan beliau ketika diminta mengulas komen Setiausha Agong Pas Datuk Mustafa Ali.

Sebenarnya ini adalah untuk menutupi segala kepincangan SPR yang gua dakwa sebagai Barua Umno... ianya bagi menampakan yang konon nya SPR adalah berkecuali dan berjaya mengusulkan manifesto Parti Politik disiarkan di RTM... sedangkan ianya cuba menenggelamkan Isu pengundi hantu dan Isu pengundi Pos yang lagi mempunyai impak besar didalam PRU13 nanti... tapi sudah menjadi dasar untuk menipu... barua Umno ini akan mencuba berbagai cara dan muslihat supaya ianya menampakan SPR yang beliau takbir seperti Bebas dan Berkecuali serta tidak memihak kepada Umno/Bn... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm.... mungkin beliau dan penchacai umporno tak puas hati dengan panggilan barua umno... kalau tak puas hati suruh beliau dan penchacai umporno cermin dulu muka dia orang k... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Ahad, 24 Jun 2012

SPRM... GUA ADA KES BARU LAH... LU ORANG TAK NAK SIASAT KE KES INI BEB, KAH KAH KAH !



Ini kes memang baru bukan nya kes seperti 13 tahun dulu yang telah ditutup oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) yang kini dikenali dengan nama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)... sebab gua suruh lu orang siasat bukan apa... kerana lu adalah Badan Kerajaan yang betul-betul menjalankan tugas dan tanggungjawap sesuai dengan duit gaji yang lu orang terima... jadi gua utarakan kes ini yang masih segar bugar dan lu orang pun tak payah susah nak cari bukti seperti kes yang dah ditutup dan 13 tahun sudah berlalu... kah kah kah !.

ZAMIL IBRAHIM

Kalau lu orang siasat ini kes dengan betul... gua comfirm tak sampai sebulan lu orang dah boleh dakwa individu yang terbabit kerana bukti videonya terang dan bukan seperti kualiti filem perang dunia ke-2... ada warna lagi dan bukan nya dalam hitam putih beb... kah kah kah... atau pun lu orang lebih suka dan berminat untuk buka balik kes yang dah 13 tahun hanya berpandukan Surat Akuan Sumpah oleh Bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Murad yang sekarang lebih dikenali Jutawan Budiman hasil dari menganjurkan kelas Agama dirumah beliau disekitar Taman Tun Dr Ismail (TTDI) Kuala Lumpur... kah kah kah !. [Baca Sini]

DATUK MURAD JUTAWAN BUDIMAN

Didalam video ini gua pun boleh bagi tahu lu orang siapa-siapa orang terlibat beb... gua tak kesah kerana gua sedar membantu SPRM yang sememangnya telah terbukti menjalankan kerja mereka dengan jujur dan amanah... sebab itu SPRM berjaya menyiasat dan membuktikan hasil siasatan seterus mendakwa seorang Pegawai Sime Dardy cawangan Johor... seterus nya Pegawai Sime Dardy tersebut telah didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara selama 27 tahun serta denda sebanyak RM894 ribu atau 15 tahun penjara berdasarkan RM180 ribu dakwaan rasuah... sebab itu dalam artikel yang lepas gua ada kata SPRM you are the best... kah kah kah !. [Baca sini]



hemmmmm..... yb khalid samad dah sebut nama siapa yang menjadi agent merangkap barua umno tersebut.. rasa nya tugas sprm hanya perlu memanggil beliau untuk mendapatkan bukti seperti dakwaan beliau itu... atau lu orang pun nak mengesahkan yang lu orang pun sama barua umno ke sprm... kah kah kah... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Sabtu, 23 Jun 2012

VIDEO JAWAPAN BODOH DARI SEORANG PERDANA MENTERI WASSATIYAH YANG PALING KLUK KLIK... KAH KAH KAH !

Ini yang dikatakan jawapan paling bodoh dari seorang Perdana Menteri yang paling kluk klik... kah kah kah... sudah lah dalam jawapan menunjukan beliau seorang yang buta sejarah apabila mengatakan Pilihan Raya Umum (PRU) pernah diadakan dalam musim Haji di masa Tun Hussein Onn menjadi Perdana Menteri... menyebut tahun nya pun teragak-agak dari tahun 70an terus pergi ketahun 1986... kalau tak tahu kata aje lah tak tahu ataupun untuk nampak cerdik sikit kata aje "Saya kurang pasti"... kah kah kah... ini juga lah yang dikatakan dah lah bodoh sombong pulak ditambah lagi penakut berdebat tapi lagak macam-macam... kah kah kah !.

Daripada Presiden sampaikan ke Ahli Anggota Majlis Tertinggi semua nampak Bangang dan Buta Sejarah apabila membiarkan kenyataan Presiden mereka... kah kah kah... lepas tu ada hati nak ulas berkenaan Parti orang lain... bagi jawapan berkenaan tarikh PRU13 pun tak berani dan kata sistem yang ada membenarkan... sebab sistem yang ada membenarkan lah rakyat nak tahu bila tarikh PRU13 akan diadakan dan rakyat bertanya pun bukan nya baru sebulan lepas atau baru setahun lepas PRU12 diadakan... dah nak hampir empat tahun empat bulan PRU12 berlalu... kah kah kah !.

Yang menambah Perisa dalam video ini ialah jawapan dari Datuk Zahid Hamidi berkenaan kejadian di Negeri Perak...  sudah lah jawapan teragak-agak untuk menipu dicampur pulak dengan cara menjawap... malas Gua nak nak cakap cara apa.... sebab itu Panglima Perang Buntut dari Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) marahkan beliau... kah kah kah... kalau Gua jadi Ahli Umno lah... itu jam gua kasi notice 24 jam suruh dia orang letak jawatan dalam parti... tak sanggup gua jadi ahli parti yang Kepimpinan dan Ahli Majlis Tertinggi cerdik tapi bangang... kah kah kah !.



hemmmmm..... tapi mana mungkin yang ada tu mengatakan kepimpinan umno tu bangang... kerana seperti kata tun madey maha-masalah negara "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki umporno"... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

VIDEO ORANG ASLI DITIPU OLEH UMNO/BN... BOLEH LAH SIAP-SIAPKAN KUBUR UNTUK UMNO/BN, KAH KAH KAH !



Kalau dah Orang Asli pun sudah mendakwa mereka ditipu dan harta mereka dirampas... bertambah jelas lah lagi yang jangka hayat Umno/Bn terkubur semakin hampir... kah kah kah... kalau dulu Orang Asli ni umpama Simpanan Tetap Umno/Bn seperti Negeri Sabah dan Serawak... tapi rasanya dengan melihat video tersebut perkataan Simpanan Tetap sudah menjadi Kenangan Lalu atapun Kenangan Mengusik Jiwa buat Pemimpin Umno/Bn... kah kah kah !.

Itu lah hakikat yang terpaksa diterima oleh Pemimpin Umno/Bn akibat dari Perbuatan mereka sendiri... selama 54 tahun diberi kepercayaan atas ketidak pengetahuan penipuan Umno/Bn oleh rakyat... namun kalau dah lahirnya atas dasar penipuan Inggeris Penjajah konon nya untuk membela rakyat lama kelamaan sesuatu yang busuk akan terbau juga... ia seperti barah yang memakan sel-sel darah begitu juga lah penipuan didalam Umno/Bn... kah kah kah !



hemmmmm..... semua benda dan orang nak pemimpin umno/bn tipu... dari benda dilaut hinggakan didarat... daripada kapal selam sampaikan ke lembu pemimpin umno tak kira beb... asalkan msyuuuuuuuukkkk... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

(VIDEO) VETERAN TENTERA BARU KENA UGUT DENGAN PEREMPUAN DAH PINDAH TEMPAT PERJUMPAAN BEB, KAH KAH KAH !



Apa barang lah beb... baru kena ugut dengan perempuan pun dah kecut telor dan terus pindah tempat perjumpaan... tapi dalam pada itu masih lagi cakap besar dengan mengatakan kalau beliau tiup visel beribu akan datang mengikuti beliau... kah kah kah... ini yang dikatakan orang dah lah penakut lepas tu sombong pulak tu... kah kah kah !.

Kesah nya bermula daripada ketidak puasan hati beliau terhadap Datuk Zahid Hamidi yng dikatakan telah mungkir janji terhadap mereka... tapi yang peliknya tak kan Isteri Zahid Hamidi pulak yang hantar sms... bukan satu dua beb tapi melebihi 20 sms... mengalahkan orang bercinta gua cakap lu... kah kah kah... sedangkan hanya baru lebih kurang sebulan lepas beliau memuji Zahid Hamidi bagai nak rak beb... kah kah kah !.

Ini lah dia dunia politik Umno yang penuh dengan sandiwara dan drama swasta... kah kah kah... sebab itu Umno terpaksa diharamkan pada tahun 1987 akibat dari perangai busuk yang ada dalam kebanyakkan hati Pemimpin Umno itu sendiri... kah kah kah... mereka dengan sesama mereka pun tak pernah nya ikhlas apakan lagi dengan rakyat... melainkan satu iaitu untuk menipu rakyat... kah kah kah !.

 
hemmmmmm..... lu orang ingat pemimpin umno pandang ke lu orang... kerana dia orang tahu macam mana marah pun lu orang undi lu orang tetap pada umno/bn disebabkan kebodohan lu orang... kah kah kah... umporno prkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Jumaat, 22 Jun 2012

BETUL KATA HJ NAJIB "DEBAT BUKAN BUDAYA KITA"... SEBAB KITA TAK ADA TELOR, KAH KAH KAH !


Kalau takut berdebat kata aje lah yang lu tu takut berdebat wahai Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... jangan lah terus mengelak apabila ditanya mengenai cabaran yang dikemukakan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) untuk berdebat... tak usah dok kata debat tidak semestinya dilihat sebagai satu budaya tetapi mesti dilihat mengikut kepada keadaan... keadaan apanya... keadaan yang lu tu takut untuk berdebat... atau lu tak ada telor... kah kah kah !.

Yang lu sebok tiap-tiap tahun merasmikan debat antara Universiti untuk apa... untuk saja-saja bagi muka lu masuk tv... dah lah tu piala pusingan nya pun dinamakan Piala Perdana Menteri... suruh aje lah taruk nama Piala Isteri Perdana Menteri kan lagi sesuai kerana dah tentu tak ada telor... kah kah kah... konon nya Demokrasi Terbaik... terbaik apa nya yang terbaik... kah kah kah... satu dunia baik Dunia Islam ataupun Dunia Barat semua nya mengikhtiraf debat sebagai satu cabang besar didalam demokrasi... apa lu ingat lu lagi bagus dari Pemimpin Dunia Islam dan Dunia Barat masa kini ke... kah kah kah !.

Kalau lu rasa terbaik... lu cermin aje lah muka lu DSHN... kah kah kah... mana lah tahu dalam lu tengah cermin tu muka Mediang Altantuyah boleh timbul dan bagi tahu lu yang lu tu tak ada telor... sebab kalau orang lain yang cakap lu tak percaya... mungkin kalau Mediang Altantuyah yang cakap akan buat lu percaya... kah kah kah... slogan bukan main bunyi nya... KPI lah, NKRA lah, Wassatiyah lah, Kerajaan Paling Telus lah, Demokrasi Terbaik lah... tapi satu pun tak menyamai dengan apa yang dislogankan melainkan hanya main drama untuk menipu rakyat... kah kah kah !.

Rupa-rupanya apa yang dikata oleh Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan tempoh hari adalah cakap dari beliau rupanya... kah kah kah... patut lah Datuk Ahmad Maslan tu macam yakin aje apabila bercakap rupa DSHN yang suruh cakap macam tu... kah kah kah... sepatutnya cakap aje lah "Saya ni berdebat tak pandai tapi kalau buat Slogan Saya pandai dan kalau buat kerja lagi Saya pandai" kan senang cakap macam tu... jadi rakyat pun tak lah sebok lagi nak suruh berdebat... kah kah kah... jadi wartawan pun tak kan menyoal lagi lu tu bila akan menyahut cabaran DSAI untuk berdebat... ni dah takut lepas tu sombong lah pulak.... kah kah kah ! [sumber baca sini]


hemmmmm..... apalah malangnya nasib umno dihujung-hujung nyawa sebelum kematiannya seolah-olah tidak terbela dengan hujah-hujah yang menyakinkan rakyat... tapi terbela dengan fitnah dan kelucahan... mungkin ianya sesuai dengan fitrah kelahiran umno sebagai anak kelahiran inggeris penjajah yang tak diketahui siapa bapak nya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

BILA KATA LU BARUA UMNO LU TAK MENGAKU... TAPI LU LEBIH-LEBIH PULAK DARI RTM APA HAL SPR, KAH KAH KAH !

Bila kata lu orang Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai Barua Umno lu orang tak mengaku... tapi tindak tanduk lu selalu melebihi Umno itu sendiri... yang lu orang sebok-sebok kata Parti politik yang ingin membentangkan manifesto pilihan raya masing-masing menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM) hanya dibenarkan berbuat demikian secara rakaman dan bukannya secara langsung apasal beb... kerja lu orang bukan nya jadi Penyiar kat RTM... kerja lu orang kat SPR... lu orang tahu tugas ke atau tidak... kah kah kah !.

Baik aje lah lu orang mengaku yang lu orang tu Barua Umno/Bn... sebab yang ini dah terang-terang bukan nya tugas lu orang untuk siarkan manifesto Parti kat RTM... kalau yang bercakap tu Menteri yang pernah bakar jambatan tu ok jugak lah sebab Penyiaran di RTM tu dalam Kemeterian dia... tapi bila Menteri tu senyap dan lu orang pulak yang sebok memang sah lu orang Barua Umno... kenapa lu orang takut mengaku yang lu orang Barua Umno... kah kah kah... sebab nak tipu rakyat konon nya lu orang tu bebas lah dan tak memihak pada mana-mana Parti... kah kah kah !.

Sudah lah SPR terutamanya Pengerusi dan Timbalan Pengerusi... lu orang nak menyorok dan menafikan dengan alasan apa pun Rakyat dah tahu yang lu orang tu Barua Umno... baik mengaku aje lah kan senang... kah kah kah... tak ada kemana nya penafian li orang tu... buat Rakyat menyampah dan menyumpah lu orang lagi banyak adalah... masing-masing dah tua dan berada diumur senja (pada adat nya di umur nak mati)... tapi bak menipu lu tak menampakan yang lu orang tu tua kan... orang yang muda pun ada yang tak sanggup nak menipu macam lu orang... lu orang tahu tak... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... yang pelik nya sekarang ni semua nya tak nak mengaku sebagai barua umno beb... apa hal hina sangat ke lu orang jadi barua umno... daripada wakil rakyat yang keluar parti pakatan rakyat (pr) hinggalah kepada penjawat awam yang pro umno... semua cuba mengelak dari mengaku sebagai barua umporno... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

SPRM... YOU ARE THE BEST LAH... KES YG DAH DITUTUP 13 TAHUN LEPAS PUN LU ORANG SIASAT BALIK, KAH KAH KAH !

Dengan mengatakan yang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan memanggil Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan tiga lagi individu bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemilikan akaun berjumlah RM3 bilion... jelas menampakan yang SPRM memang best beb... kah kah kah... sebelum ini kalau lu orang ingat SPRM dalam penyisasatan berjaya membuktikan dan membuat Pegawai Kanan Sime Darby yang berpengkalan di Johor dipenjarakan selama 27 tahun dan denda RM894 ribu kalau tak silap gua lah... kah kah kah !.

Sebab itu Gua kata SPRM the best... kah kah kah... cuma nak tanya kat SPRM tak siasat dan buka balik kes lain melibatkan Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Khir Toyo yang hanya dikenakan penjara satu tahun walaupun melibatkan rasuah dengan nilaian RM3 juta... sedangkan Pegawai kanan Sime Dardy tersebut berjaya dikenakan penjara 27 tahun walaupun hanya melibatkan rasuah RM180 ribu... kah kah kah... dan lu orang tak nak siasat ke Ketua Menteri Serawak Tan Sri Taib Mahmud dan Keluarga beliau yang didakwa mempunyai harta berbilion-bilion hasil dari penyelewengan... atau lu orang perlukan Surat Akuan Sumpah untuk penyiasatan dijalankan... kah kah kah !.

Sebab itu bila orang kata lu orang Munafik lu orang merajuk... kah kah kah... tapi perbuatan lu orang sebiji macam perangai Munafik... buat penyiasatan pilih bulu... tapi selalu pilih salah bulu... bulu yang rapi dan bersih lu pergi bersihkan tapi yang dah tentu berserabai dan tak terurus lu buat tak nampak aje... kah kah kah... kalau betul tak nampak tak kesah lah... tapi bila dah ditunjukan orang... lu pulak buat dek aje... tapi yang lebih Haram Jadah lagi ialah bila lu orang pulak yang jadi lawyer buruk pada bulu yang berserabai tersebut... apa barang lah lu orang beb... kah kah kah... atau pun  orang tak kenal kot yang mana bulu tersusun rapi dengan bulu yang berserabai... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... sebab itu walau apa pun dengan nama apa ditukarkan sekali pun dari badan pencegah rasuah (bpr) kepada suruhanjaya pencegahan rasuah (sprm)... ianya tak kan memberi kesan apa-apa kesan selagi umporno yang menjadi kerajaan... kerana ianya dibuat bukan atas keinsafan untuk menjadikan negara makmur tetapi hanya sekadar untuk menipu rakyat khasnya orang-orang melayu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

RAFIZI NAK SUNAT SEKALI LAGI BEB... KALAU BELIAU LOMPAT PARTI... KAH KAH KAH !

Atas faktor kesebokan dan mengatakan dirinya bukan Superman membuatkan beliau terpaksa meletakan Jawatan Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor dan bukan nya  mempunyai masalah dengan kepimpinan PKR dan Kerajaan Negeri Selangor... itu kalau megikut apa yang dikatakan oleh Rafizi Ramli yang juga Pengarah Strategi PKR... kalau beliau nak tipu sekarang tak lama lagi pasti akan terbongkar... kah kah kah !.

Bukan ke senang kalau dah keluar sebab musabab nya dari mulut beliau sendiri... jadi tak lah penyokong dibawah tertanya-tanya macam orang gila... dah pihak musuh pun tak mendapat bola tanggung atas perbuatan bodoh kita... cuma dari segi Strategi Politik Sayangkan Parti PKR dan Pakatan Rakyat (PR) rasanya ia tak bersesuaian dengan keadaan masa yang semakin hampir dengan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Walau apa pun Gua masih teruja dengan kenyataan beliau yang sanggup bersunat sekali lagi jikalau beliau melompat parti... kah kah kah... tapikan Lu kena buat Akuan Bersumpah wahai Rafizi barulah orang boleh percaya seperti yang dibuat oleh Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Murad... walaupun ianya sudah 13 tahun masa berlalu... kah kah kah... dan satu lagi Lu kena suruh Gua atau Sesiapa yang tak ada kepentingan untuk sunat Lu... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... politik dan strategi adalah dua perkara seperti irama dan lagu yang tak dapat dipisahkan...  kepandaian membuat tindakan adalah salah satu dari cabang strategi... jangan cuba-cuba nak mengikut perangai pemimpin umporno yang dengan kebodohan seperti lembu dan rumput... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Khamis, 21 Jun 2012

CERAMAH PAKATAN RAKYAT (PR) "AWAS PENGUNDI HANTU DIDALAM RUMAH ANDA" SIARAN LANGSUNG DARI TV SELANGOR








hemmmmm..... lu orang penchacai umno pun boleh tengok sama... lu orang jangan risau kerana lu orang punya sahabat penchacai umno tak kan tahu yang lu pun tengok sama... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

APA HAL NYA RAFIZI Oiiii, LETAK-LETAK AJE LAH TAPI BAGI APA SEBAB... CUBA JGN BAGI BOLA TANGGUNG BOLEH TAK !.

Seperti biasa lah Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) ni ada satu tabiat yang tak boleh ditinggalkan iaitu memberi Bola Tanggung kat Musuh... kadang bola tanggung yang diberi tu tanpa sebab yang sepatut ataupun terpaksa memberi bola tanggung... nasib baik lah musuh bukan dalam keadaan yang bersedia untuk menerima bola tanggung... kerana mereka menyangka mereka yang memberi bola tanggung tersebut... kah kah kah !.

Yang terbaru ialah Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli yang mengumumkan beliau telah memutuskan untuk meletakkan jawatan sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor... namun tidak meberi apa-apa alasan serta menyuruh pertanyaan tersebut diajukan kepada Kerajaan Negeri Selangor ataupun Datuk seri Anwar Ibrahim (DSAI) selaku Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.

Menurut Rafizi "Saya telah beri notis letak jawatan dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor... Sebarang pertanyaan mengenai ekonomi Selangor dan lain-lain rujuk kepada Kerajaan Negeri atau (Datuk Seri) Anwar Ibrahim" kata Rafizi menerusi mesej Twitternya... itu pasal lah Gua cakap rasa macam nak tampar aje muka-muka yang suka bagi bola tanggung kat musuh... kah kah kah !.

Kalau nak berhenti bukan nya Gua kesah sangat tapi nyatakan lah sebab-sebab nya beb... sebab sebok ke... kerana dah punya tanggungjawap setelah diisytiharkan sebagai calon kerusi Parlimen Pandan ke... atau apa-apa lagi lah yang sewakyu dengan nya... tak lah penyokong dibawah ni tertanya-tanya macam orang gila sebab nak tahu sebab nya... susah sangat ke kalau bagi tahu terus sebabnya... atau nak keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR)... sebab itu yang susah sangat nak cakap... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... elok-elok umporno tu nyawa nya macam lembu dah nak kena sembelih tiba-tiba terlepas... cubalah pemimpin pr jangan buat kerja bodoh macam pemimpin umporno boleh tak ?... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

ANWAR KENA BELAJAR CARA CUCI DUIT 3 BILION TU DENGAN DATUK MURAD... BARU LAH DUIT TU BOLEH NAMPAK BERSIH... KAH KAH KAH !


Itu lah kesilapan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang tak mahu belajar cara menyucikan duit RM3 bilion yang beliau miliki seperti Akuan Sumpah yang diedarkan oleh Datuk Murad Khalid bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia... kalau beliau belajar cara menyucikan duit RM3 bilion tersebut dengan Datuk Murad sudah tentu perkara ini tidak berbangkit lagi selepas hampir 13 tahun ianya berlalu... kah kah kah !.

Kenapa Gua kata begitu... kerana Datuk yang pernah menjadi Penolong Gabenor Bank Negara sekarang terkenal disekitar Taman Tun Dr Ismail Kuala Lumpur sebagai seorang Jutawan Yang Budiman... dengan menganjurkan kelas-kelas Agama dirumah beliau yang juga berhadapan dengan rumah Perjuang Akidah Terkenal iaitu Datuk Hasan Ali Jati di Pinggir Taman Tun Dr Ismail.

Walaupun hanya Penolong Gabenor Bank Negara namun Jolokan Jutawan Budiman amat dikagumi... dan mungkin ini yang tiada pada DSAI... kah kah kah... itu lah DSAI Lu jangan ingat beliau yang hanya Penolong Gabenor Bank Negara tidak cerdik... kah kah kah... mungkin dalam hal ini Datuk Murad lebih bijak dari Lu DSAI... kah kah kah... sebab itu beliau berani mengedarkan Akuan Bersumpah tersebut walaupun selepas 13 tahun masa belalu... kah kah kah !.

Cuma nak tanya kat Datuk Murad tu... kalau DSAI mempunyai RM3 bilion didalam 20 akaun beliau... berapa pula yang ada di dalam akaun Tun Mahatir Muhammad Maha-Masalah Negara tu... kah kah kah... atau Gua nak tambah pertanyaan lagi berapa pula yang ada didalam akaun beliau sendiri... kah kah kah... Gua bukan dengki beb... sekadar nak tahu aje... ialah seorang Penolong Gabenor Bank Negara kemudian menjadi seorang Jutawan Yang Budiman yang patut menjadi contoh... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua ingat dengan membuat dan menganjurkan kelas agama dirumah beliau seminggu tiga empat kali seminggu macam beliau dah melupakan perkara yang lampau... rupa-rupanya itu salah satu cara beliau untuk menyucikan duit yang beliau ada... kah kah kah.... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Ahad, 17 Jun 2012

DATUK GUA INGAT LU PANDAI... RUPA-RUPANYA LU LAGI BODOH DARI PEMIMPIN UMNO, KAH KAH KAH !

Rupa-rupanya bukan hanya dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak menyertai Umno tapi turut sama tak menyertai rakan Umno dalam Barisan Nasional (BN)... kah kah kah... oleh itu Gua nak sambung apa kata Tun Madey "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak menyertai Umno juga tak menyertai rakan Umno dalam BN" kah kah kah... salah satu rakan Umno tersebut ialah Parti Progresif Penduduk (PPP) yang Presiden nya ialah Datuk M. Kayveas... kah kah kah !.

Gua ingat Datuk ni M.Kayveas cerdik sebab nampak macam cerdik... tapi rupa-rupanya lagi bodoh dari Pemimpin Umno... kah kah kah... ada ke beliau kata Orang Bandar Yang Kaya sebahagian nya pro pembangkang kerana konon nya mampu berbelanja hari-hari di Internat... namun umpama bercakap dengan tong kosong dan hanya 20 peratus sahaja yang terpengaruh dengan apa yang di siarkan di Internet... nampak sangat lah beliau ni masih lagi terasa hidup di zaman tahun hujung 90an yang mana pengguna Internet dikira mahal... kah kah kah !.

Kalau Lu nak tahu Datuk M.Kayveas... sekarang ni kalau Lu masuk Internet Cafe pun sudah ada yang berharga RM2 satu jam... dan kalau gunakan Broadband pun sudah ada yang RM30 satu bulan... dan tak perlu lagi pergi ke Starbucks untuk guna Internet... kedai Mamak pun sekarang sudah ada Internet la Datuk... ayo yo... rupanya Lu masih ketinggal kereta api la Datuk... patut pun Lu kalah dalam Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) sebab Lu punya pemikiran sama dengan Samy vellu yang lagi bodoh dari pemimpin Umno... kah kah kah !.

Gua rasa lebih baik Lu jangan bertanding dalam PRU13 ini... sebab kalau Lu bertanding sudah tentu umpama Lu bagi kemenangan percuma kat Pakatan Rakyat (PR)... kah kah kah... tapi kalau kalau Lu bertanding pun elok jugak kerana sudah comfirm PR menang itu kerusi... kah kah kah... kalau Lu kata pengundi luar bandar akan sokong Lu... mungkin itu dulu dan tidak sekarang kerana kebanyakan pengundi luar bandar yang didahului oleh pengundi diNegeri Kelantan sudah tahu siapa itu pemimpin Umno/Bn yang suka merompak harta rakyat... kah kah kah kah !. 

Lu Datuk kalau tak puas hati apa Gua cakap senang aje... Lu ambil cermin dan bawa sekali lambang Lu punya parti bersama lambang Umno serta lambang BN... kemudian Lu tenung lama-lama sampai Lu tertidur... mungkin dalam tidur tersebut Lu boleh dapat mimpi yang akan bagi tahu yang Lu memang bodoh... kah kah kah... sedangkan Lu punya Mentor Datuk Seri Hj Najib pun sebok dengan twitter dan facebook serta ada Ah Jib Goh lagi... itu pun masih gagal menarik sokongan pengundi terhadap beliau... sebab itu tak berani nak bubarkan Parlimen... tiba-tiba Lu Datuk boleh berfikiran dizaman pra-sejarah... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... mungkin lu pemikiran dengan ketua penerangan umno datuk ahmad mazlan sama level... sebab beliau juga pernah cakap yang facebook, twitter dan blog di internet hanya sebiji batu kecil ditengah lebuhraya... yang mana batu tersebut cuba menghalang kenderaan yang hendak lalu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

PERGGHHH !!!... LAWAK BODOH TERBARU DARI IBRAHIM ALI... 10 TAHUN LAGI KELANTAN SUNYI BEB, KAH KAH KAH !



Siapa tak kenal dengan beliau yang merupakan Ahli Politik yang paling banyak menyertai Parti Politik sepanjang karier politik beliau... namun yang akan didakap dan di jilatnya kembali adalah Umporno yang memang bersesuai dengan Perangai dan Tingkah laku beliau... beliau ialah Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasam) Datuk Ibrahim Ali Al-Kataki... merangkap Ahli majlis Musyuarah Tibai serta rakan seperjuangan Pertubuhan Jalur Tiga (JATI) yang Presiden nya Datuk Hasan Ali Jati seorang Perjuang Islam, Melayu dan Raja (IMR)...kah kah kah !.

Mungkin dalam keadaan cuaca yang panas sekarang ni membuat beliau menjadi meroyan dan mengeluarkan kenyataan bodoh bin bahlul... kah kah kah... konon nya beliau yakin dalam masa 10 tahun akan datang, Kelantan akan kehilangan anak muda sebaliknya dipenuhi oleh warga emas... keadaan ini berlaku kerana kurangnya usaha Kerajaan Pas, membangunkan Kelantan seperti mana negeri lain di Malaysia... agak-agak lu orang boleh pakai ke apa yang diramalkan oleh Tok Him ni... atau pun hanya satu lawak bodoh yang banyak dilakukan oleh pelawak-pelawak yang menyertai Umno kebelakangan ini... kah kah kah !.

Mungkin betul meroyan beliau dalam masa 10 tahun Negeri Kelantan akan sunyi tapi sunyinya Negeri Kelantan pada masa itu bukan kerana anak muda tiada tinggal di Negeri Kelantan tapi kerana kurang spesis beliau dengan terkubur Umno/Bn dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang tiba dalam masa terdekat ini... oleh sebab itu aktiviti beliau pun lebih banyak tertumpu di Negeri Selangor dan Kuala Lumpur kerana beliau mengetahui yang Umno/Bn tiada tempat dihati Majoriti Rakyat Negeri Kelantan... sebab itu harapan beliau Umno/Bn masih dapat menjadi Kerajaan Pusat selepas PRU13 nanti bagi meyambung sisa-sisa politik beliau... kah kah kah !.

Menurutnya "Ramai belia di sini terpaksa mencari pekerjaan di luar dan tidak dapat pulang kerana kurangnya penawaran bidang pekerjaan kepada mereka di sini... tidak mustahil 10 tahun akan datang kampung-kampung sunyi sebaliknya akan dipenuhi warga emas... kerana terlalu mementingkan politik sehingga mengabaikan keperluan belia... Kelantan boleh menjadi negeri tersohor di Malaysia malah popular hingga ke peringkat antarabangsa".sepatutnya membangunkan Kelantan dengan menarik pelabur, seperti membina hotel lima bintang di pusat peranginan".

                                      SIAP PAKAI BAJU KUNING TU BEB...KAHKAHKAH

"Sepatutnya Kerajaan Pas mengubah suasana negeri dengan pembinaan tambatan banjir, lapangan terbang dan banyak lagi... Saya menyokong usaha Pas untuk membina lebuh raya, namun memohon derma daripada rakyat adalah tidak adil, kerana ia adalah tanggungjawab pemerintahan Kerajaan Negeri... belia perlu sedar, kerana jika keadaan ini berterusan, saya risau keadaan ini akan membawa Kelantan ke arah negeri mundur menjelang 2020" katanya ketika berucap di Perhimpunan Pemuda 1Malaysia, di Pertubuhan Peladang Kangkong.

Mungkin sebelum ni Lu orang dah panggil beliau dengan Al-Kataki... dan dengan Meramalkan yang Negeri Kelantan akan Sunyi dalam masa 10 tahun lagi menampakan beliau boleh menjadi seorang Nujum Pak Belalang dizaman maklumat dihujung jari... kah kah kah... kemudian nya beliau boleh kata pulak bersetuju dengan Pembinaan Lebuh Raya oleh Kerajaan Kelantan tapi tak bersetuju ianya dikutik dari hasil Memohon Derma Rakyat... kah kah kah... yang Lu sebok apasal Tok Him oiiii... Kerajaan Kelantan bukan nya ugut atau paksa orang untuk derma... kah kah kah !

Adalah Lu takut Lebuh Raya tu boleh terbina dan siap dengan hasil derma Rakyat yang Lu tak mahu mendermanya... kah kah kah... nampak sangat lah teloq lu dah kecut Tok Him oiii... hari tu Lu kata pembinaan Lebuh Raya tersebut hanya wayang Kerajaan Negeri... bila Lu dah lihat ada Manusia yang sanggup menderma sehinnga RM 1 juta dan mungkin maklumat yang Lu terima tu benar itu yang buat Lu kecut Teloq... kah kah kah... sudah lah Lu sendiri tak nak derma... lepas tu Lu hasut pulak orang lain jangan derma... kah kah kah... apa jenis manusia Lu ni Tok Him oiii... bawa-bawa lah bertaubat... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... nasihatkan tok him tu supaya tak mengikut perangai tun madey yang sampai umur dihujung senja pun masih nak mengaku pandai dalam bidang agama yang dia sebenarnya jahil... dalam bahasa kasarnya dah la bodoh sombong pulak... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.